Journal.si
Balenciaga

Balenciaga se vrača h koreninam: Prvi parfum Cristóbala Balenciage znova zaživel v sodobni dišavni kolekciji modne hiše

V svetu visoke mode se tradicija in inovacija redko srečata na tako subtilen, a hkrati drzen način, kot ga je Balenciaga pokazala s svojo najnovejšo parfumsko kolekcijo. Le nekaj tednov pred prvo modno revijo novega kreativnega direktorja Pierpaola Picciolija je znamka odprla novo poglavje, ki se vrača k njenim začetkom in hkrati napoveduje prihodnost. Ta preplet modnega in olfaktivnega izraza se bere kot ljubezensko pismo ustanovitelju Cristóbalu Balenciagi in njegovemu pionirskemu duhu. Prvi parfum Balenciage, Le Dix, je leta 1947 postavil temelje hišine parfumske identitete. Po več desetletjih, ko so dišave nastajale v okviru zunanjih licenc, se je Kering Beauté odločila za popolno prenovo in vrnitev k lastni dediščini. S tem se hiša vrača h koreninam, ki segajo v čas, ko sta moda in parfumerija pri Balenciagi živeli v popolnem sozvočju.

Hommage, ki združuje preteklost in sedanjost

Nova kolekcija desetih dišav se začne prav s ponovno interpretacijo Le Dix, ki se poklanja izvirni steklenički iz leta 1947. Redka, skoraj mitična prva različica je bila po dolgotrajnem iskanju odkrita v zasebni zbirki v ZDA, skupaj z originalnimi skicami Cristóbala Balenciage. Natančna 3D rekonstrukcija je oživila vsak detajl. Od značilnega okroglega zamaška, ročno zavezane pentlje do nežno razpokane etikete z izvirnim podpisom. V notranjosti se skriva sodobna različica klasične formule. Le da so živalske sestavine nadomestile sodobne molekule iris aldehida. Prašnate, pudraste note, ki spominjajo na nekdanje “babičine parfume”, so v času, ko se generacija Z ponovno zaljublja v retro vonjave, dobile povsem nov sijaj.

Galerija dišav kot poklon Balenciagini dediščini

Preostalih devet dišav je zasnovanih kot olfaktivna galerija, ki raziskuje kode Balenciagine mode. No Comment, skrivnostna fougère z akordi španske ciprese, odraža introvertiran značaj ustanovitelja. Incense Perfumum, z globokimi kadilnimi toni, je poklon njegovi fascinaciji s črno barvo. Cristóbal ponuja edinstveno interpretacijo ouda, močnega, a hkrati zavijajočega kot voluminozna oblačila, ki so zaznamovala hišo. To Be Confirmed s kombinacijo jasmina, ylang-ylanga, čajnih listov in bergamotke spominja na znamenito silhueto Tulip, medtem ko Muscara evocira dramatične oči manekenk Balenciagine visoke mode v šestdesetih letih. Med najnovejšimi dišavami je tudi 100 %, kompleksna kompozicija, ki je v obliki vzorca napovedovala Demnovo zadnjo kolekcijo za jesen in zimo 2025.

Kering Beauté odpira novo obdobje

Kering Beauté je z Balenciago želel ustvariti celovit svet visoke parfumerije, ki bi enako zvesto kot moda izražal DNK hiše. Po lansiranju dišav Bottega Veneta je zdaj na vrsti Balenciaga. Projekt ni zgolj spoštovanje zgodovine, temveč tudi sveža vizija prihodnosti. V pariški trgovini na naslovu 10 Avenue George V, kjer je Cristóbal Balenciaga nekoč ustvarjal svoje mojstrovine visoke mode, je ob couture salonih odprt poseben parfumarski prostor, ki simbolno povezuje oba svetova.

Cena 100-mililitrske stekleničke znaša 260 evrov, Discovery Box je na voljo za 320 evrov, medtem ko potovalna embalaža stane 130 evrov. Za modne navdušence, ki iščejo unikatne dodatke, so pripravili tudi privlačen obesek za torbico, vreden 395 evrov.

S tem korakom Balenciaga dokazuje, da je sposoben združiti bogato tradicijo s sodobnim pristopom in ustvariti most med modno in parfumsko umetnostjo. Kolekcija ni le vrhunska linija dišav, temveč tudi poklon zgodovini, ki v sodobnem trenutku dobi novo življenje. Vstop Picciolija v vlogo kreativnega direktorja bo to zgodbo le še nadgradil. Modan hiša se zdaj znova uveljavlja kot ena najpomembnejših povezav med visoko modo in vrhunsko parfumerijo.

Foto: Balenciaga