Ko se v svetu mode zamenja kreativni vodja, je vsaka nova kolekcija kot vznemirljiv eksperiment. Trenutek, ko se razkrije, ali bo znamka ubrala novo smer ali ostala zvesta svojim koreninam. Bottega Veneta je to doživela z imenovanjem Louise Trotter, ki je decembra prevzela vodstvo kreativnega oddelka in se že s svojo prvo kolekcijo trdno zasidrala med najpomembnejše ustvarjalce sodobne mode. Njena kolekcija za pomlad in poletje 2026 ni le nadaljevanje zapuščine hiše, temveč premišljena, pogumna in neustavljivo elegantna reinterpretacija Botteginega slovitega ročnega dela.
Mojstrstvo usnja in sodobna interpretacija ikoničnih kosov
Bottega Veneta je že desetletja sinonim za prefinjeno obdelavo usnja in svoj zaščitni znak – prepleteno intrecciato tehniko – je Trotter povzdignila v nove dimenzije. Na pisti so se zvrstili plašči, suknjiči in ogrinjala, ustvarjeni iz ultratankih usnjenih trakov, ki so s svojo teksturo spominjali na kačje luske. Eno najzahtevnejših mojstrovin je predstavljal kapuc z več tisoč urami ročnega tkanja, kjer so 3-milimetrski trakovi rjavega usnja ustvarili učinek gibanja in lahkotnosti. Trotter se ni ustavila le pri klasičnih materialih. Iz recikliranih steklenih vlaken je nastalo bleščeče pletenje, ki je pod lučmi nežno sijalo in se premikalo kot tekoče steklo. V tej domiselni interpretaciji sta se srečala luksuz in trajnost.
Prvič v zgodovini te prestižne hiše pa je nova kolekcija prinesla tudi močan slovenski pečat. Pri oblikovanju so sodelovala dva slovenska modna oblikovalca. Peter Movrin je kot senior svetovalec tesno sodeloval z Louise Trotter, Neža Simčič pa je bila del oblikovalske ekipe za manjše usnjene dodatke.
Med tradicijo in sodobno senzibilnostjo
Nova kreativna direktorica se zaveda, da Bottegina moč izhaja iz povezovanja umetnikov in obrtnikov. Prav zato je svojo prvo kolekcijo postavila kot zgodbo o hiši sami. Od ikonične Lauren Hutton, ki je v filmu American Gigolo v osemdesetih letih nosila Bottegino torbico, do Laure Braggion, prve ženske na čelu znamke v obdobju od sedemdesetih do začetka novega tisočletja. Trotter se je poklonila zgodovini s sodobno reinterpretacijo legendarne torbice Lauren. To je povečala in ji dodala novo funkcionalnost. Ob tem je obudila tudi model Cabat iz obdobja Tomasa Maierja. Prilagodila mu proporce in ustvarila različico s praktično zadrgo. Kolekcija je tako subtilno povezala italijansko klasičnost in ameriško športno eleganco tistega časa. Hkrati pa je ponudila tudi svež, ženstven pogled na dediščino hiše.
Osebna pot in nova milanska inspiracija
Trotter, ki je kariero gradila med New Yorkom, Londonom in Parizom, prinaša v Milano bogate izkušnje. Od vodenja britanske hiše Joseph do vloge kreativne direktorice pri Lacoste, kjer je preoblikovala identiteto znamke. Pred tem je bila del oblikovalskih ekip pri Calvin Kleinu in Tommyju Hilfigerju, znanje pa je pilila tudi pri Carvenu. Selitev v italijansko modno prestolnico je zanjo pomenila nov ustvarjalni izziv, a tudi vir navdiha. Veliko časa je preživela v Benetkah in v Benečiji, kjer jo je očarala tradicija izdelovanja muranskega stekla, ter v milanskem vsakdanu našla novo definicijo t. i. dolce vite. Seveda po lastnih pravilih. V njenem oblikovanju se to čuti kot spoj severnjaške natančnosti in lahkotnega italijanskega šarma, kar kolekciji daje unikaten podpis.
Čeprav se nekateri kosi zdijo težji, kot bi pričakovali za pomlad, je prav v tej gostoti tisto, kar Bottego Veneto ločuje od preostale mode. Intenzivno ročno delo, prepleteno z inovativnimi materiali, ustvarja brezčasno eleganco, ni le trend. Je dokaz, da je znamka v varnih rokah. Louise Trotter je pokazala, da zna ohraniti klasično identiteto hiše in hkrati odpreti vrata sodobnim interpretacijam, v katerih se razkošje in trajnost srečata v novi, drzni obliki.
Foto: Profimedia