Milanski teden mode je tokrat dobil posebno noto. Postal je oder zadnjega poglavja, ki ga je za svojo blagovno znamko Emporio Armani še za življenja pripravil Giorgio Armani. Uvod v njegovo veliko modno poslovilno dejanje je bilo popoldansko predstavljanje kolekcije Retorni, ki se je spremenilo v tiho in ganljivo poklonitev. To je bil trenutek, ko se je občinstvo zavedlo, da spremlja zgodovino mode v nastajanju.
Aplavz, ki je govoril namesto besed
Ko so se po beli opečnati brvi sprehodile zadnje tri pastelne silhuete – svilene slip obleke in kompleti, posuti z bleščicami in ogrlicami – je dvorano preplavil dolg aplavz. Najprej so zaploskali obiskovalci, nato so se jim pridružile manekenke. Italijanski novinarji so, željni ujeti vsak odtenek zgodbe, prvi vstali, kmalu pa se je za njimi dvignila še preostala publika. Vsi pogledi so bili uprti proti prehodu za kulisami, kjer je mojster mode tolikokrat stopil na oder, a tokrat ga ni bilo. Aplavz je trajal in trajal, kot poklon človeku, ki je zaznamoval več kot štiri desetletja modne zgodovine.
Retorni: modna razglednica ob vrnitvi domov
Kolekcija z naslovom Retorni je nadaljevanje lanske počitniške zgodbe s Pantellerie. Tokrat je Armani raziskoval občutek, ko se po potovanju vrnemo domov in še vedno nosimo v sebi spomine na daljne kraje, medtem ko jih domača pokrajina obarva z novo perspektivo. Oblačila so ujela to prehodno stanje. Trenutek, ko koža še diši po soncu in med prsti še vedno najdemo drobna zrnca mivke.
Prvi del kolekcije je bil zasnovan v nevtralnih peščenih in kovinskih odtenkih. Spominjali so na popotovanja po safariju, a v značilno mehki, armanijevski interpretaciji. Svilene ločene kose so krasili subtilno zapleteni pleteni vzorci, pasovi z resastimi zaključki in lahkotno odpete jakne, ki so razkrivale nežno porjavelost.
Sledi potovanj v tkaninah in krojih
Ko se je zgodba razvijala, so oblačila vedno bolj odražala barvitost in kulture krajev, iz katerih se popotnik vrača. Razkošne svilene hlače in suknjiči z ikat potiski, karo srajce in krojena oblačila z obiji in pasovi v obliki korzetov so pričarali občutek svetovljanskega popotovanja. V krojih se je prepletal vpliv različnih tradicij in pokazalo se je, kako potovanja povezujejo in hkrati razlikujejo kulture.
Prehod v večerne trenutke je prinesel pridih nostalgije po nočnem življenju. Črne hlače na naramnice, široke lila padalske hlače iz gostega najlona in okrašeni topi so delovali kot vstopnica za še en večer v ritmu oddaljenih mest. Prav z zadnjim pastelno obarvanim trojčkom videzov se je aplavz znova razplamtel.
Lahkotnost in teža v enem dihu
Modna revija je nosila dvojno sporočilo. Bila je lahkotna zaradi svilenih slojev, pastelnih odtenkov in bleščečih detajlov, hkrati pa težka zaradi pomena, ki ga je imela. Končno dejanje mojstra, ki ga ni bilo več med nami. Na koncu ni bilo nikogar, ki bi se priklonil občinstvu, čeprav so mnogi v dvorani s solzami v očeh čakali na znani Armanijev prikim.
Polet spominov v večerni finale
Kolekcija se je iz peščenih tonov počasi prelila v bolj živahno barvno paleto. Harem hlače, halterne obleke, bikini in bandeau topi, posuti s sijočimi sequin bleščicami v rožnatih, modrikastih, vijoličnih in morskih zelenih odtenkih, so v finale vnesli občutek ognjemeta.
Armanijev podpis je bil prisoten v vsakem kosu. Lahkotni plašči iz bombažnega twilla, suknjiči z zateznimi vrvicami na hrbtni strani, hippie telovniki iz svile ali semiša, rebraste bombažne jakne in svilene srajce z rahlo nagubanimi detajli. Hlače na rob ali harem kroji so se popolnoma ujemali z njegovo značilno sproščeno eleganco.
Pastelni odtenki prosojnih svilenih plasti so prinesli dodatno igrivost. Nežno modrikasto vetrovko, breskovo dolgo krilo ali morsko zeleno obleko, stisnjeno v pasu s črnim pasom. Prosojne pastelne obleke z bleščečimi detajli so bile dopolnjene z ujemajočimi se škornji do kolen, kar je ustvarilo skoraj pravljično lahkotnost.
Foto: Profimedia