Modni svet je v začetku tedna dočakal trenutek, na katerega se je šušljalo že mesece. Prvo kolekcijo Guccija, pri kateri je bil Demna neposredno vključen. V ponedeljek, le dan pred začetkom tedna mode v Milanu, je Gucci brez velike napovedi predstavil lookbook z 41 celovitimi stajlingi in potovalnim kovčkom, naslovljenim Gucci: La Famiglia. Presenečenje je bilo popolno, reakcije modne javnosti pa so se razdelile. Od navdušenja nad svežino do skeptičnih pogledov na prihodnost znamke.
Novi začetki z vrnitvijo h koreninam
Gucci je med največjimi modnimi hišami na svetu znan po natančnem nadzoru in premišljenem kuriranju podob, toda Demna je s svojo značilno odmerjeno mero kaosa vnesel drugačno energijo. Kolekcija Gucci: La Famiglia se odpre s kovčkom L’Archetipo, potovalno torbo v bež monogramu, ki spominja na začetek zgodbe Guccia Guccija, ustanovitelja znamke, ki je leta 1921 v Firencah začel kot izdelovalec prtljage za premožne goste. Tako kot pri Louis Vuittonu in Hermèsu ta dediščina kovčkov in potovalnih dodatkov ostaja trdna osnova, odporna na vsako spremembo vodstva.
Guccijev družinski portret skozi Demnino oko
V lookbooku so predstavljeni različni liki, ki poosebljajo t. i. “Gucciness”, torej bistvo hiše v novi interpretaciji. Demna se je poigral s humorjem in ironijo. Od VIC (very important client) in Figa, italijanskega izraza za “kul”, do l’influencer, rubacuori (lomilec src), miss aperitivo in ereditiera (naslednica). Vsak model je predstavljen kot član namišljene družine, v kateri se prepletajo raznoliki značaji in estetski svetovi, kar poudarja igrivost in večplastnost Guccijeve identitete.
Demna se pri tem ni izognil niti referencam na italijansko pop in zvezdniško kulturo. V zadnjem looku se pojavi kontroverzna Valeria Marini kot “la star”, pomešane so tudi sledi srednjeveške družine Medici in sodobni izrazi generacije Z. Vse skupaj tvori barvit kolaž, ki povezuje italijansko tradicijo z globalnim kontekstom, kar je bil eden Demninih ključnih ciljev.
Povezava z lastno ustvarjalno potjo
Demna je znan kot modni provokator zadnjega desetletja. Najprej z Vetementsom in nato z Balenciago, kjer je s provokativnimi marketinškimi potezami večkrat dvignil prah. Njegova desetletna zapuščina pri Balenciagi je zaznamovana z nekonvencionalnimi, včasih tudi tveganimi potezami, ki so mu prinesle tako slavo kot kritike. Nekateri kosi v novi Guccijevi kolekciji so neposreden poklon temu obdobju. Na primer moder plašč iz umetnega krzna, ki spominja na tisto, ki jo je na Balenciagini reviji nosila Cardi B.
Obenem pa kolekcija prikliče spomine na Gucci Aria iz leta 2021, ko sta Demna in nekdanji kreativni direktor Alessandro Michele združila moči za praznovanje stoletnice znamke. Demna očitno prepoznava, da kupci še vedno pogrešajo maksimalistično estetiko Michelejeve dobe, zato se v novi viziji Guccija subtilno dotika tudi tega obdobja.
Poklon zgodovini in ikoničnim oblikovalcem
Nova kolekcija ni spregledala niti obdobja Toma Forda in Fridine Giannini, kar se kaže v izrazito senzualnih moških kosih. Posebno pozornost je pritegnil model, ki ga je na Instagramu delil Demnin partner BFRND. To je le dodatno spodbudilo govorice o namernih provokacijah. Z njim je Demna v eni kolekciji povezal vse ključne značilnosti hiše. Zgodovinsko razkošje, igrivo ironijo in drzno sodobnost, ki jo prinaša sam.
Pogled naprej
Čeprav je to le prva kolekcija, pri kateri je Demna neposredno sodeloval kot kreativni in umetniški direktor, že nakazuje obetavno prihodnost. Uradna prva revija je napovedana za februar prihodnje leto. Toda že zdaj je jasno, da bo njegov prihod močno zaznamoval nadaljnji razvoj znamke. V torek bo v Milanu potekal poseben dogodek. Obiskovalci bodo lahko videli tudi film, ki dopolnjuje to nenavadno družinsko zgodbo in predstavlja temelje Demnine vizije Guccija.
Foto: Gucci