Lyst Index ostaja ključen barometer za spremljanje, kaj je trenutno najbolj vroče v svetu mode. Gre za četrtletno poročilo, ki razkriva najbolj iskane znamke in izdelke na podlagi analize vedenja več kot 160 milijonov kupcev letno, vključno z iskanji, prodajo in angažmajem na družbenih omrežjih. Najnovejši Lyst Index za drugo četrtletje 2025 prinaša izjemno zanimiv vpogled v to, kako modna publika nakupuje v času gospodarske negotovosti, inflacije in globalnih napetosti.
Čeprav so proračuni vse bolj omejeni, se modni navdušenci niso pripravljeni odpovedati izražanju sloga. Zdaj ga le iščejo v manjših, cenovno dostopnejših kosih, ki nosijo čustveno vrednost. Modni favoriti postajajo dodatki, čevlji in kosi, ki pripovedujejo zgodbo. Manjši proračun še ne pomeni manj stila, kar najbolje potrjujejo podatki tega četrtletja.
Najbolj priljubljene znamke: Miu Miu znova na vrhu
Na vrhu Lyst Index lestvice najbolj iskanih znamk se je znova znašla znamka Miu Miu. Njihovi preppy mokasini iz brušenega usnja so popolna kombinacija nostalgije in sodobnega stila. Znamka je v tej sezoni izvrstno predstavila estetiko “nazaj v šolo”, ki je odmevala med kupci po vsem svetu.
Sledijo Loewe, Saint Laurent in Prada, znamke, ki še vedno izstopajo po svoji močni identiteti, bodisi zaradi futuristične praktičnosti ali glamurozne ostrine. Coach in Chloé sta prav tako med najboljših deset, poseben uspeh pa beleži tudi The Row. Ta je prvič dosegel svojo najvišjo uvrstitev zahvaljujoč viralnim japonkam Dune, modelu, vrednem kar 690 dolarjev, ki je postal hit, potem ko jih je Jonathan Bailey nosil na enem izmed medijskih dogodkov v juniju. Iskanja za temi japonkami so se v enem četrtletju povečala za 162 %. Zanimivo je, da je COS še vedno edina “high street” znamka med najboljših deset, lestvico pa zaključujeta Moncler in Bottega Veneta.
Vrnitev kul britanskega stila in športne nostalgije
Burberry se je po letu dni znova uvrstil na lestvico zahvaljujoč revitalizaciji britanske identitete in močni festivalski kampanji. Ko smo že pri festivalih. Ne smemo spregledati kratkih hlač adidas Adicolor Sprinter, ki so zasedle tretje mesto med najbolj iskanimi izdelki tega četrtletja. Prvotno so bile predstavljene konec sedemdesetih let, zdaj pa doživljajo preporod, tudi zaradi zvezd, kot sta Harry Styles in Bella Hadid.
Deset najbolj iskanih kosov: prevladuje obutev
Kar šest od desetih najbolj iskanih izdelkov tega četrtletja so čevlji. Poleg japonk The Row in mokasinov Miu Miu so tu še nenavadni čevlji Vibram FiveFinger, ki združujejo funkcionalnost in avantgardni slog. Zatem so balerinke znamke Ancient Greek Sandals in superge Isabel Marant. Te je TikTok generacija ponovno postavila v ospredje zaradi estetike Y2K.
Kosi, kot sta rebrast top SKIMS in obesek Juju Vera, dokazujejo, da imajo minimalistični izdelki s čustvenim pridihom še vedno močno modno prisotnost.
Znamke z izjemno rastjo: Pucci in Róhe
Čeprav se niso znašle med prvimi desetimi, nekatere znamke izkazujejo izjemno rast in bi se kmalu lahko prebile v vrh. Pucci, italijanska znamka, znana po svojih arhivskih potiskih in poletni estetiki, beleži 96-odstotni porast povpraševanja v primerjavi s prejšnjim četrtletjem. Kosi, kot so mini obleke, topi in kopalke Marmo ter Orchidee, so postali must-have med modnimi vplivnicami. Med njimi so Hailey Bieber, Dua Lipa in Vittoria Ceretti.
Na drugi strani modne medalje je Róhe, nizozemska znamka, ki neguje estetiko tihega luksuza. Njihove arhitekturne silhuete in sofisticirani kroji so prinesli 27-odstotni porast povpraševanja, oboževalke, kot sta Rosie Huntington-Whiteley in Phoebe Dynevor, pa potrjujejo njihov faktor priljubljenosti.
Kaj nas čaka v tretjem četrtletju?
Lyst zaključuje svojo analizo z napovedjo, da bi lahko jesen prinesla velik preobrat. Več modnih hiš pripravlja debitantske kolekcije svojih novih kreativnih direktorjev, kar bi lahko popolnoma premešalo razmerja najbolj iskanih znamk in izdelkov v tretjem četrtletju. Do takrat pa je poletje 2025 zaznamovano s premišljenimi modnimi odločitvami, nostalgičnimi vrnitvami in kosi, ki dokazujejo, da manj včasih res pomeni več. A le, če je dovolj dobro stilizirano.
Članek je prevzet s portala Journal.hr
Foto: Instagram (@miumiu)