Journal.si
Weekend-Media-Festival-Rovinj-2

Weekend.18: Festival, ki je odraščal skupaj z nami

Vsi so takrat gledali seriji Mad Men in Bitange in princese, poslušali Viva la Vida skupine Coldplay in si glasbo še vedno nalagali na MP3-predvajalnike. Facebook je šele prihajal na Hrvaško, medtem ko je bil Netflix le storitev za izposojo DVD-jev. V regiji je debitirala prva sezona Big Brotherja, Brangelina pa sta prav takrat postala starša dvojčkoma. Takrat še nismo poznali TikToka, streaming vojn ali vplivnežev z milijoni sledilcev. A čutili smo, da se nekaj spreminja – v tehnologiji, medijih, glasbi in v načinu komunikacije.

In prav leta 2008 se je v Rovinju zgodilo nekaj, kar je za vedno zaznamovalo regionalno medijsko in kreativno industrijo. Potekal je prvi Weekend Media Festival – sprva mišljen kot sproščeno druženje medijskih profesionalcev, a hitro se je razvil v kultno stičišče navdiha, zabave, povezovanja in novih idej. Zanimivo je, da je bil prvi Weekend organiziran prav na isti datum kot Weekend.18 – kar je še en znak, da se krog letos simbolično zapira.

Začetki digitalne pop kulture, kot jo poznamo danes

September 2008 ni zaznamoval le začetka novega komunikacijskega poglavja na Hrvaškem, temveč tudi obdobje velike globalne negotovosti. Svetovna finančna kriza je začela močno vplivati na gospodarstva po svetu, Hrvaška pa je vstopala v čas sprememb in izzivov. Politična krajina je bila dinamična – vlada premierja Ive Sanaderja se je soočala s številnimi notranjepolitičnimi in zunanjepolitičnimi vprašanji, medtem ko so potekala intenzivna pogajanja o vstopu v Evropsko unijo. Vse te družbene in gospodarske spremembe so ustvarjale okolje, v katerem so komunikacija, inovacije in mediji postajali še pomembnejši.

Leto 2008 je Hrvaška zaznamovala tudi z nastopom na evropskem nogometnem prvenstvu pod vodstvom Slavena Bilića. Nepozabna drama proti Turčiji je poleti sprožila val čustev in navdušenja. Športna prizorišča so bila nabita z napetostjo, televizijski zasloni pa so ponujali pravo popkulturno eksplozijo – od oddaj Ples sa zvijezdama in Zvijezde pjevaju do Ljubav je na selu in legendarnega Red Carpeta.

Tehnološka pokrajina je bila povsem drugačna kot danes. YouTube je šele začel spreminjati način, kako konzumiramo video vsebine, Twitter je bil še vedno prostor za geekovsko dopisovanje v 140 znakih, Facebook pa je počasi prodiral v širšo javnost. Blogerji in forumi so ustvarjali spletno sceno, iz katere so zrasli prvi vplivneži.

Vse je potekalo nekoliko počasneje, a nič manj intenzivno. Prav v tem duhu se je leta 2008 – v času, ko so se spreminjali mediji in z njimi tudi občinstvo – rodil Weekend Media Festival. Z vizijo, da poveže vse, ki želijo razumeti, soustvarjati in praznovati svet komunikacije v tranziciji.

Prvi Weekend Media Festival: Vizija pred svojim časom

Le redki so si tedaj predstavljali, da bo Weekend Media Festival postal to, kar je danes – osrednje regionalno stičišče za izmenjavo idej, preizkušanje novih strategij, vzpostavljanje sodelovanj ter odpiranje ključnih tem s področij medijev, posla, kulture in tehnologije.

Že prvo izdanje je jasno pokazalo, da Weekend cilja višje od običajnega festivala. Govorilo se je o medijih, politiki, pop kulturi in vsem vmes. Med odmevnimi paneli so bili »Medializacija politike – politiki kot zvezdniki!«, »TV produkcija v regiji – misija nemogoče?« in »Zvezdniška kultura v regiji – stilisti, starlete in škandali! Oglaševanje?«. Občinstvo je z enakim zanimanjem spremljalo tako resne razprave kot lahkotnejše vsebine, vrhunec dogajanja pa je bila premierna projekcija tedaj nove serije Sve će biti dobro, ki jo je pospremila igralska zasedba v živo.

Na premiernem dogodku se je zbralo več kot 1.300 strokovnjakov iz industrije. Že takrat so na oder stopili vizionarji, kot sta bila Blake Chandlee s Facebooka in marketinški avtor Joseph Jaffe, ki sta razpravljala o prihodnosti televizije, vzponu digitalnih medijev in vse pomembnejši vlogi blagovnih znamk v družbi. V času, ko so še vedno prevladovali tisk, radio in televizija, je Weekend že predstavljal glas prihodnosti – festival, ki se je odločil soustvarjati novo dobo komuniciranja.

Weekend.18: Inovacija, navdahnjena z Weekend tradicijo

Weekend letos praznuje 18. rojstni dan in vstopa v novo ero – z več navdiha, vsebine in presenečenj kot kdaj koli prej. Šest festivalov v enem, stotine predavateljev, panelistov in udeležencev, najboljši regionalni in svetovni gosti, kreativne rešitve prihodnosti, umetna inteligenca, mediji, tehnologija, blagovne znamke, voditelji. In seveda zabave, po katerih si bomo Weekend.18 za vedno zapomnili.

Če je bilo leto 2008 leto začetkov, je leto 2025 leto, ko se vračamo tja, kjer vse dobi smisel – na Weekend vseh Weekendov.

Foto: PR