

Intervju: “Afternoon je kot majhen pobeg iz vsakdana – ampak v najlepši možni različici.” – Lana Bregar
V središču Ljubljane se skriva prostor, kjer se čas za trenutek ustavi. Afternoon ni le ustvarjalna delavnica – je čutna izkušnja, ki združuje estetiko, druženje in ročno delo. Nastala je iz potrebe po oddihu, po odmiku od ekranov in hitenja, kot iskrena reakcija na izgorelost in stres vsakdana.
Soustanovitelja, Jure in njegova partnerka, Lana Bregar, sta koncept zasnovala skoraj dve leti nazaj – z željo po ustvarjalnem prostoru, ki bi jima samima ponudil umik, toplino in povezovanje. In prav to zdaj ponujata tudi drugim v studio Afternoon: večere z aperitivi, tematske trivia kvize, polaroid fotografije in, predvsem, kreativno izkušnjo z veliko navdiha.
Afternoon: Ustvarjalna pavza, ki jo potrebujemo
Vsaka delavnica je skrbno oblikovana z mislijo na estetiko in uporabnost. Udeleženci ustvarjajo predmete, ki so vizualno privlačni, a hkrati dovolj preprosti, da jih lahko izdela vsak. A Afternoon presega zgolj izdelek. Gre za atmosfero, za trenutek brez telefona, ko spoznaš nove ljudi, srkaš spritz in si preprosto tam.
Njuna skupnost? Predvsem tisti, ki iščejo drugačno izkušnjo. Študentke, mamice, introverti, kreativne duše. Vsi, ki cenijo lepoto in čas zase. S posebnim občutkom za detajle ustvarjata tudi ekskluzivne delavnice za blagovne znamke, kjer estetiko povežeta z identiteto naročnika.
Zdaj se selita v nov, svetel prostor, pripravljata nova sodelovanja in ne skrivata, da idej ne zmanjka. Afternoon ostaja ena tistih mestnih skrivnosti, ki te za nekaj ur prestavi v lepši, mehkejši svet – kjer sta lepota in ustvarjalnost spet v ospredju.
O tem, kako je iz osebne potrebe nastal ustvarjalni pobeg, ki je prerasel v skupnost in estetsko izkušnjo, smo se pogovarjali z Lano Bregar, soustanoviteljico projekta Afternoon.
Kako se je rodila ideja za Afternoon in kakšna je bila vajina začetna vizija?
Afternoon se je rodil zelo spontano – iz želje po nečem, kar bi združevalo ustvarjalnost, druženje in odklop od vsakdanjega tempa. Pred skoraj dvema letoma je Jure izgorel, tudi sama sem bila v zelo stresnem obdobju (poleg Afternoona sva zaposlena tudi v marketingu), zato sva si želela dela z rokami, kjer lahko človek resnično odmisli skrbi.
Iskala sva prostor oziroma izkušnjo, kamor bi tudi midva z veseljem zahajala – zato sva ustvarila takšen prostor. Na začetku sva si predvsem želela popestriti popoldneve in ustvariti ambient, v katerem bi se ljudje počutili dobro, sproščeno in navdihnjeno. Niti sanjalo se nama ni, da bodo delavnice postale tako priljubljene, kot so v zadnjem letu.
Afternoon je več kot ustvarjalna delavnica – gre za celostno izkušnjo. Kako bi jo opisala nekomu, ki še ni bil na dogodku?
Afternoon je kot majhen pobeg iz vsakdana – a v najlepši možni obliki. To je čas, ko odložiš telefon, primeš orodje v roke, spiješ nekaj dobrega in rešiš skupinski trivia kviz. Ljudje pridejo sami ustvarjat, a pogosto ostanejo še dolgo po koncu, ker spoznajo somišljenike in se zaklepetajo.

- Vaš zaščitni znak so aperitivi, polaroid fotografije in tematski kvizi. Kako ti elementi vplivajo na vzdušje in povezovanje udeležencev?
Ravno ti elementi razbijejo začetno napetost. Ko vsak prejme svoj aperitiv in se stisne za mini polaroid, se hitro ustvari sproščena energija. Res se trudiva biti drugačna od ostalih ustvarjalnih studiev ter obiskovalcem ponuditi nekaj več, kot pričakujejo.
Kako izbirata teme in izdelke za delavnice? Kaj mora ideja vsebovati, da postane del programa?
Vsaka tema mora imeti nekaj posebnega – nekaj, česar v Sloveniji še ni, ali pa izdelek, ki bi si ga tudi midva želela imeti doma. Izdelek mora biti uporaben, estetsko privlačen in dovolj preprost, da ga lahko vsak izdela sam. Rada slediva trendom, a vedno iščeva svoj edinstven zasuk.
- Poudarjata, da gre za unikatna doživetja – nekaj, kar ne moreš kupiti. Kako ustvarjata to ekskluzivnost?
Veliko razmišljava o detajlih – od izbire materialov do načina predstavitve. Želiva, da obiskovalci odidejo z izdelkom, ki ima zanje osebno vrednost, ker je nastal v posebnem trenutku. Ekskluzivnost izhaja iz kombinacije občutka, estetike in zgodbe – to pa ni nekaj, kar lahko kupiš v trgovini.
Delavnice pogosto prilagodita identiteti podjetij, s katerimi sodelujeta. Kako poteka ta kreativni proces?
Najprej poslušava – kaj si blagovna znamka želi, kaj sporoča, komu komunicira. Zelo nama je pomembno, kdo pride na dogodek, ali mora biti ta »Instagram ready« ali je morda mišljen brez telefonov.
Na podlagi teh informacij skupaj z naročnikom oblikujeva delavnico – ne gre za šablonski format, ampak za kreativno izkušnjo, ki jo ustvariva povsem na novo. Vsaka blagovna znamka dobi svoj ekskluzivni koncept, ki ga z drugimi ne ponavljamo. Dogodek vedno prilagodiva njihovi identiteti, hkrati pa ohraniva prepoznaven duh Afternoona. Rada sodelujeva z naročniki, ki nama zaupajo, da iz njihove zgodbe ustvariva nekaj lepega, čutnega in celostnega. Takšen je bil denimo projekt s Commo – celoten dogodek je bil zasnovan kot jutro na Mediteranu, z izbranimi okusi, vonji in soundscape-om. To ni bila le delavnica, temveč doživetje, ki se je vtisnilo v spomin vseh udeležencev.



- Kakšne ljudi privlači Afternoon? Kdo tvori vajino skupnost?
Najina skupnost so večinoma ženske, ki rade ustvarjajo, cenijo estetiko in si želijo nekaj drugačnega – nekaj samo zase. Od študentk do mamic, od introvertiranih do družabnih – Afternoon je varen prostor za vse, ki si želijo več kot zgolj »delavnice«.
- Kako pomembna je estetika v celotni izkušnji? Vse, od ambienta do koktajlov, deluje zelo premišljeno.
Estetika je temelj vsega, kar delava. Ne zato, da bi bilo vse »Instagram pripravljeno«, ampak ker verjameva, da lepota vpliva na počutje. Ko vstopiš v prostor, ki je lepo pripravljen in prijetno diši, te to takoj prestavi v drugo energijo. In ta čarobnost je nekaj, kar želiva ohraniti.




- Kaj pripravljata za prihodnje mesece? Lahko pričakujemo nove formate, sodelovanja ali lokacije?
Z julijem se seliva v nov prostor z velikimi okni in obilico naravne svetlobe – da bo estetika še na višjem nivoju. V načrtu je tudi več pop-up sodelovanj s slovenskimi in tujimi blagovnimi znamkami v različnih mestih. Vedno nama nekaj roji po glavi in idej nama res nikoli ne zmanjka.
Za konec … ste diplomantka AGRFT, vaš kratki film Otava (2021) je bil polfinalist za študentskega oskarja in prikazan na več kot 100 festivalih. Dvakrat ste bili sprejeti v program Sarajevo Talents. Kako kot režiserka dojemate odgovornost pri pripovedovanju zgodb?
Zgodba je ključna – tako pri dogodkih kot v filmu. Če ustvariš dogodek brez začetka in konca, ne bo dober. Enako velja za delavnico ali film. Študij režije mi je definitivno pomagal pri sedanjem delu, saj me je naučil pozornosti do detajlov, ki so bistveni za dobro izkušnjo oziroma dramski lok. Delo v oglaševanju pa me je izostrilo v analitičnosti – točno vem, kaj je delovalo in kaj ne, in znam se hitro prilagoditi.
Zaključila bi s tem, da če si pripovedovalec po duši, je to tvoja življenjska prednost – ne glede na medij, v katerem ustvarjaš.
Več o studio Afternoon in ustvarjalnih delavnicah najdete tukaj.
Foto: Marko Pigac, Instagram (@afternoon_dogodki, @afternoon_delavnice)