

Ko se klasična keramika sreča z modnim oblikovanjem: Sodelovanje Jonathana Andersona in Wedgwood v čast Lucie Rie
V svetu oblikovanja je malo trenutkov, ko se dediščina preteklosti preplete z današnjim časom tako skladno, da na novo zaživi v popolnoma sodobni interpretaciji. Prav to se je zgodilo ob sodelovanju britanske znamke Wedgwood in modnega oblikovalca Jonathana Andersona, ki sta skupaj obudila pozabljene skice ene najpomembnejših keramičark 20. stoletja – Lucie Rie. Šest desetletij po nastanku so se njeni nikoli proizvedeni dizajni prvič spremenili v otipljive, unikatne kose. Rezultat je kolekcija, ki združuje klasično mojstrstvo, umetniško drznost in plemenito poslanstvo.


Ponovno odkritje Lucie Rie skozi sodobno sodelovanje
Jonathan Anderson se tokrat ni podal v lastne arhive, temveč v tiste, ki so dolgo čakali na novo poglavje – arhive znamke Wedgwood in Lucie Rie. Leta 1964 je ta avstrijsko-britanska keramičarka za Wedgwood zasnovala set skodelic in krožničkov. Žal pa nikoli niso prišli v proizvodnjo. Danes, šestdeset let kasneje, so ti kosi končno oživeli v Wedgwoodovi prepoznavni modri barvi z belimi vrezanimi linijami, ki spominjajo na Riejin značilen grafični izraz. Anderson je dodal tudi serijo skodelic, navdihnjenih z grškimi keramičnimi izdelki iz 5. stoletja pred našim štetjem, kar kolekciji daje dodatno globino in zgodovinsko povezavo.
Rojstvo kolekcije z značajem ročnega dela
Vsak kos te kapsulne kolekcije je nastal v Wedgwoodovih delavnicah, kjer se strojna izdelava prepleta z natančnim ročnim oblikovanjem. Po ulivanju so mojstri posamezne kose pritrjevali na stružnico in jih ročno oblikovali ter rebrali. Prav to spominja na pristop, ki ga je uporabljala tudi Lucie Rie. Uporabljena je bila zahtevna tehnika slip trailing inlay. Eden redkih primerov, ko jo je Wedgwood sploh uporabil. Zaključki so matirani in nežno reliefni, s čimer se poklanjajo Riejini ljubezni do subtilnih nesmotrnosti. Skodelice se predstavljajo v presenetljivih barvnih kombinacijah: modra in saksonska modra, rjava in črna ter živo rumena in mimoza.




Dobrodelna nota in širši pomen projekta
Sodelovanje ni zgolj estetski poklon. Del prihodkov od prodaje je namenjen novoustanovljeni fundaciji Lucie Rie and Hans Coper Foundation, ki skrbi za ohranjanje arhivskega gradiva in financiranje štipendij. Ta institucionalna komponenta projektu daje dolgoročno vrednost in zagotavlja, da bo ustvarjalna zapuščina obeh umetnikov ostala dostopna tudi prihodnjim generacijam. Kolekcija je že na voljo na spletnih straneh Wedgwood in JW Anderson ter na izbranih prodajnih mestih v Veliki Britaniji, ZDA, na Japonskem in Kitajskem, pa tudi v JW Anderson butikih v Londonu, Milanu in Tokiu.


Lucie Rie – pionirka sodobne keramike
Lucie Rie (1902–1995) je bila ena najpomembnejših osebnosti moderne keramike. Rojena na Dunaju je študirala na Akademiji za uporabne umetnosti, leta 1938 pa je zaradi nacističnega preganjanja emigrirala v London. V svojem ateljeju je razvila minimalistične oblike z jasnimi linijami in eksperimentalnimi glazurami, kjer se funkcionalnost prepleta z umetniško vizijo. S Hansom Coperom je ustvarila dela, ki so na novo opredelila meje keramične umetnosti. Njeni kosi danes krasijo zbirke najuglednejših muzejev, med njimi Victoria and Albert Museum ter Metropolitan Museum of Art, in še vedno navdihujejo sodobne oblikovalce.


S to edinstveno kolekcijo Jonathan Anderson in Wedgwood ne obujata le pozabljenega projekta, temveč Lucie Rie vračata v današnji čas, kjer njena estetika in inovativni pristop še vedno delujeta osupljivo sodobno.


Foto: JW Anderson