V središču modne galaksije: Chanelova pomlad 2026 pod vodstvom Matthieuja Blazyja odpira novo poglavje hiše
V središču modne galaksije: Chanelova pomlad 2026 pod vodstvom Matthieuja Blazyja odpira novo poglavje hiše

V središču modne galaksije: Chanelova pomlad 2026 pod vodstvom Matthieuja Blazyja odpira novo poglavje hiše

V Parizu se je modni svet zbral pod stekleno kupolo Grand Palaisa, kjer je Matthieu Blazy, novi umetniški vodja modne hiše Chanel, predstavil svojo prvo kolekcijo za pomlad in poletje 2026. Dogodek, postavljen v futuristični planetarij, je bil vse prej kot običajen modni šov. V središču dogajanja so bili ogromni planeti, ki so se lesketali na črnih, sijočih tleh in ustvarili občutek, kot bi Chanel vstopil v svojo lastno galaksijo.

Med obiskovalci so sedeli številni znani obrazi. Od Nicole Kidman, nove ambasadorke znamke, do Margot Robbie, Penélope Cruz in Ayo Edebiri. V ozračju, napetem od pričakovanj, se je natanko ob 20:14 začelo modno potovanje, ki je Chanel popeljalo v novo obdobje.

Tradicija skozi nov pogled

Blazy, ki se je v zgodovino Chanel vpisal kot šele četrti uradni kreativni direktor v 115-letni zgodovini hiše, je predstavil kolekcijo, ki se je dotaknila korenin, a hkrati odprla vrata prihodnosti. Njegov prvi videz – karirast volnen kostim s skrajšanim suknjičem – je bil poklon Coco Chanel in njenemu partnerju Arthurju “Boyu” Capelu, po katerem je poimenovala enega svojih najikoničnejših kosov.

Blazy je raziskoval Chanelovo idejo svobode. Tisto, ki jo je Coco vpeljala, ko si je izposojala moška oblačila in jih preoblikovala po svoje. Zato so bile srajce, ki so jih tokrat pomagali razviti pri Charvetu, francoskem izdelovalcu moških srajc, združene s svilnatimi krili in bogato teksturo večernih oblek. Kolekcija je delovala kot subtilen dialog med moškim krojenjem in ženstveno zapeljivostjo, med strogostjo in mehkobo.

chanel pomlad in poletje 2026
chanel pomlad in poletje 2026
Chanel

Od kod prihaja Chanel prihodnosti

V središču kolekcije so bile tkanine in teksture. Element, v katerem Blazy vedno znova dokazuje svojo mojstrsko natančnost. Njegov pristop je bil izrazito materialen. Tvida ni poskušal redefinirati, ampak mu je odvzel težo in mu dodal gibkost. Uporaba viskoze je omogočila, da so oblačila ohranila strukturo, a hkrati postala skoraj breztežnostna.

V kolekciji so se prepletali odtenki bež, slonovine in črne . Barvna shema, ki je spominjala na umetnostno obdobje art deco, katerega stoletnico praznuje francoska prestolnica. Blazy se je poklonil tudi Chanelovim ikoničnim simbolom, kot so pšenični snopi – Coco so veljali za srečne – ki so tokrat viseli kot zlati obeski na črni obleki ali se pojavljali kot teksturne vezenine na plaščih.

Chanel

Preoblikovanje brez izgube identitete

Novi kreativni vodja se ni želel nasloniti na preveliko prepoznavnost znamke. Medtem ko je Chanel v zadnjih letih pogosto ponavljal svoje prepoznavne kode v precej neposredni obliki, jih je Blazy razstavil, stisnil, preoblikoval in sestavil znova. Rezultat je bila plastna  reinterpretacija, ki obljublja svež kulturni pomen znamke.

Pri klasični torbici 2.55 je odstranil verižico, jo izdelal iz bordo usnja in jo mehčal do skrajnosti, da bi ustvaril videz predmeta, ki je preživel generacije. Novi čevlji s kontrastnim sprednjim zaključkom so nastali po navdihu čokoladnega pralineja. Droben detajl, ki kaže, da se Chanelova eleganca lahko izrazi tudi skozi humor.

Chanel

Chanelova večna dilema: tvid

Kostim iz tvida, ki je že desetletja zaščitni znak znamke, je bil za Blazyja ena največjih preizkušenj. Odločil se je za različice z resicami in razrahljanimi robovi, včasih tudi v povečanih razmerjih, ki so kazala na tehnično zahtevnost, a hkrati na sproščenost, ki jo je Coco nekoč tako cenila. Njena oblačila niso bila nikoli togo popolna, vedno so bila rahlo živa, nošena in avtentična.

Chanel

Chanel kot skupni jezik

Scenografija v obliki vesolja ni bila le spektakel. Blazy je želel poudariti univerzalnost mode. Občutek, da vsi gledamo v isto nebo. Chanel naj bi po njegovih besedah spet postal simbol svobode, odprtosti in estetike, ki presega meje. Zadnji model, Awar Odhiang, je v svileni beli majici in cvetličnem krilu, posutem z barvnimi cvetovi, na koncu zaplesala proti oblikovalcu. Trenutek, ki je simbolično zaključil Chanelov vstop v novo orbito.

Novo poglavje za hišo Chanel

Za Blazyja je bila to kolekcija, ki združuje spoštovanje do arhiva in drznost, da ga razgradi. Z minimalističnimi potezami, premišljenimi materiali in subtilnim humorjem je pokazal, da lahko Chanel ohrani svojo prepoznavnost, ne da bi ostal ujet v preteklosti.

Njegova vizija je jasna. Chanel ne potrebuje prelomov, ampak postopno, premišljeno evolucijo. Kolekcija pomlad in poletje 2026 tako deluje kot začetek novega obdobja, v katerem bodo dediščina, sodobnost in osebna interpretacija končno našle ravnotežje.

Foto: Chanel

Naloži več
Zapri