

Ti kreativni direktorji bodo oblikovali modo za naslednjih nekaj sezon. Kakšna bi lahko bila njena podoba?
V zadnjih nekaj mesecih smo bili priča popolni modni reformi. Zdi se, da kreativni direktorji znanih modnih hiš odhajajo in prihajajo skoraj vsak teden. Zadnji modni “krik” je bil prihod Pierpaola Picciolija na mesto kreativnega direktorja modne hiše Balenciaga. Enako nas je presenetila novica o prehodu Jonathana Andersona k Dior Men … Demna pri Gucciju? Ti novi kreativni direktorji bodo oblikovali modo in trende v naslednjih nekaj letih, moda pa bi lahko potencialno izgledala takole.
Originalna Balenciaga
Jasno je, da sta estetiki Demne in Pierpaola dva popolnoma različna svetova, in če govorimo o originalni Balenciagi – takšni, kakršno je ustvaril Cristobal Balenciaga – potem bi bil zanjo boljša izbira Pierpaolo. Balenciaga pod Demninim ustvarjalnim vodstvom je imela “vau” učinek in govorilo se je le o njej. Demna je začel povsem novo ero modne hiše in pri tem bil uspešen. Dokler ni bilo več tako. Kolekcije so bile skorajda enake in v ospredju je bil izključno uličen slog. Sodeč po Pierpaolovih stvaritvah za Valentino – da, vračamo se k originalni Balenciagi. Prefinjena, elegantna, a še vedno z odmerkom provokacije. Pierpaolo bi iz kolekcij visoke mode lahko ustvaril pravo čarovnijo, tako kot mu je uspevalo pri Valentinu.


Čeprav je bil Cristobal pred svojim časom, je bila njegova osrednja inspiracija ženska in eleganca. To je tudi v središču Pierpaolovega zanimanja, medtem ko se je Demna tega izogibal. To ne pomeni, da prevelikih silhuet ne bo več, a bodo predstavljene na ženstven način in ne bodo zanikale telesa. Predvidevamo (pravzaprav si to tudi želimo), da lahko pozabite na obdobje, v katerem je Balenciaga prodajala kape s ščitnikom in trenirke. Pripravite se tudi na barve, ki jih pri Balenciagi že dolgo nismo videli.
Pierpaolo se bo moral takoj lotiti dela, saj – če vam je bil Demna všeč ali ne – Balenciaga je beležila letno rast priljubljenosti za kar 115 %, Demnine kolekcije pa so uspele drastično povečati prodajo. Poleg tega je popolnoma spremenil način delovanja ene luksuzne modne hiše.




Prihaja zabavna in ironična era Guccija?
Sabato de Sarno, kreativni direktor Guccija, Demnin predhodnik, Gucciju in podjetju Kering ni prinesel dobrih rezultatov. Ti so bili celo porazni. Kering ima v lasti, med drugim, tudi Balenciago in Gucci. Zato nas zamenjava Demne Gvasalije iz Balenciage v Gucci ni presenetila, vsaj iz tega razloga ne. Podobno je pri Jonathanu Andersonu, ki je iz Loeweja prešel v Dior (obe hiši sta v lasti LVMH), o tem nekoliko kasneje. Demna obožuje ironijo, logomanijo in provokacijo, Gucci pa vse to ponuja. Morda je bil ravno ta poteza najbolj pričakovana – ironija in “posmehovanje” kulturi imitacij, ki je pri Gucci kosih še kako prisotna.
Večina kosov pod vodstvom Sabata de Sarna je bila nosljivih, medtem ko se je njegov predhodnik Alessandro Michele bolj posvečal umetnosti in konceptualnosti. In imel je zelo dobre rezultate ter širok krog oboževalcev (Michele je zdaj pri Valentinu). Kar je Demni uspelo pri Balenciagi, de Sarnu pri Gucciju ni. Kupci Guccija in Balenciage ne razmišljajo enako, zato ista pravila ne veljajo za oba trga. Kakor koli že, čaka nas zabavna era Guccija in že komaj čakamo, da vidimo, kako se bo Demna poigral z bliščem in prepoznavno Gucci logomanijo.


Najbolj vroč stol v modnem svetu
Matthieu Blazy, nekdanji kreativni direktor Bottege Venete, prehaja k Chanelu in prvo kolekcijo lahko pričakujemo oktobra. Ta novica je vse presenetila. Pozitivno, seveda. Virginie Viard, Karlu Lagerfeldu zelo pri srcu, je svojo vlogo kreativne direktorice opravljala pet let, kljub stalnim negativnim odzivom javnosti. Nihče prav zares ni hvalil njenih kolekcij. Z Blazyjem bi se situacija lahko obrnila na bolje, čeprav ga čaka izjemno naporen in strog urnik. Blazy bo odgovoren za vse kolekcije visoke mode, ready to wear in modnih dodatkov, brez parfumov in kozmetike ter nakita in ur. To pomeni 10 kolekcij letno. Z najbolj zaželenim mestom v svetu mode prihaja tudi ogromna odgovornost.
Za Chanel je potreben nekdo, ki je enako komercialno kot umetniško usmerjen. Blazy je pri Bottegi Veneti odlično eksperimentiral z materiali in njihovim kombiniranjem. Kar je ustvaril z intrecciato pletenjem, bo zdaj počel s Chanelovim tvidom. Chanel je ena tistih hiš z izredno močnim kodom in identiteto in obstaja struktura, ki se je je treba držati (podobno kot pri Diorju). Blazy je znan po svojem intelektualnem pristopu k oblačilom, obsedenosti s podrobnostmi in sposobnosti, da modo naredi hkrati intimno in mogočno. Chanel ni treba redefinirati. Potrebno ga je le temeljito pretresti in osvežiti in tu se kot rešitelj pojavi Matthieu Blazy.


Za konec – Jonathan Anderson pri Dior Men
Čeprav smo si želeli, da bi Anderson za vedno ostal na mestu kreativnega direktorja Loeweja, nismo bili preveč razočarani, ko smo slišali, kam prehaja. Pravzaprav smo upali, da bo prevzel tudi žensko linijo Diorja, saj Maria Grazia Chiuri ni ravno priljubljena. Morda se bo to nekoč tudi zgodilo. A vrnimo se k Dior Men. Čeprav je delo Kima Jonesa imelo velik vpliv na hišo, se je spet zgodila tiha zamenjava znotraj Keringa. Vendar pa je Andersonov sloves in njegova sposobnost združevanja konceptualnega oblikovanja s komercialnim uspehom iz njega naredila popolnega kandidata za nadaljevanje razvoja hiše, kot je Dior Men. Njegovo delo pri Loeweju je blagovno znamko spremenilo v kulturni fenomen, o katerem se že zdaj učijo študenti na Parsons in Central Saint Martins.
Čeprav je bil Loewe ustanovljen pred Diorjem, davnega leta 1846, je Dior oziroma Christian Dior tisti, ki je odgovoren za modno revolucijo, in Dior je hiša, ki jo pozna večina ljudi, ne glede na to, ali spremljajo modo ali ne. Zato Dior vseeno ima pravila, ki jih je treba spoštovati, medtem ko je bil Loewe veliko bolj svoboden in odprt. Morda bodo ta pravila Andersona nekoliko omejevala, vendar ne dvomimo, da bo kljub temu pripravil izvrstne kolekcije. Dior tako vstopa v transformativno obdobje, v katerem se bo združevala Andersonova konceptualnost z Diorjevo dediščino, dekonstrukcija z vrhunsko francosko krojaško tradicijo. Vstopamo v konceptualno ero Dior Mena, a kako bo ta videti, bomo izvedeli junija, ko bo predstavljena prva kolekcija pod Andersonovim kreativnim vodstvom.




Članek je prevzet s portala Journal.hr
Foto: Balenciaga, Launchmetrics, Loewe, Dior, Profimedia, Instagram (@gucci)