

Zaključuje se pariški teden mode: Chloé očarala z živahnostjo, Givenchy z močjo, Alaïa z emocijo
Teden mode v Parizu je znova potrdil svoj status najpomembnejšega modnega dogodka na svetu. Oblikovalci z vseh koncev sveta so v mestu luči predstavili svoje nove kolekcije, medtem ko London in New York, nekoč sinonima za modni šarm, počasi izgubljata svojo privlačnost. Pariz pa jo zlahka prevzema – s svojo eleganco, tradicijo in brezčasnim občutkom za slog.
To razkošno modno poglavje se zaključuje z debijem Matthieua Blazyja pri Chanelu, medtem ko se je začelo z Anthonyjem Vaccarellom in njegovim Saint Laurentom. Prav v Parizu smo bili priča številnim debitantskim kolekcijam sezone pomlad/poletje 2026, ki so pokazale, zakaj francoska modna scena še vedno narekuje tempo. Na modnih pistah so med drugim blesteli Saint Laurent, Maison Margiela, Givenchy, Magda Butrym, Victoria Beckham, Chloé in mnogi drugi – mi pa smo izbrali nekaj najzanimivejših vtisov.

Saint Laurent
Anthony Vaccarello popolnoma razume, kdo je ženska Saint Laurent – in zelo dobro ve, da si prav vse želimo biti ona. Z vsako kolekcijo piše modno poezijo in narekuje svetovne trende. Bella Hadid stopa po pisti samo zanj, Anok Yai je za lansko sezono celo obrijala glavo, Madonna pa se je pojavila – povsem nonšalantno. Vse modne it-deklice, od Hailey Bieber do Charli XCX, so v Vaccarellovem taboru – z dobrim razlogom. Njegova ženska je drzna, zapeljiva, odločna, senzualna in uspešna – neukrotljiva. Kolekcija pomlad/poletje 2026 prikazuje Parižanko, ki v svoji najbolj šik različici odhaja v pisarno s pogledom na Eifflov stolp – enako kot revijska pista sama. Nosi oversized belo srajco z veliko pentljo, brezčasno klasiko, ki pritegne poglede, ter črno usnjeno krilo do kolen in izrazite modne dodatke. Ob dežju poseže po vetrnih plaščih v živih barvah in velikih uhanih, ki popravijo vsak dan. Pisane, voluminozne obleke ter sončna očala, ki so imela eno ključnih vlog, dopolnjujejo kolekcijo, v kateri Vaccarello ponovno dokazuje – Saint Laurent ni le moda, temveč življenjski slog.




Maison Margiela
Glenn Martens je svojo debitantsko kolekcijo za Margielo predstavil že med couture tednom mode, zdaj pa je napočil čas za ready-to-wear. Že od začetka je bilo jasno, da je Margiela v varnih rokah, ko je na čelu hiše Glenn. Njegova couture kolekcija nas je popolnoma navdušila, in nič drugače ni bilo niti tokrat. Oblikovalec nas je popeljal nazaj k eni najbolj ikoničnih revij modne hiše, ko je Martin Margiela leta 1989 svojo kolekcijo predstavil na otroškem igrišču. Glenn pa se je tokrat odločil za nekoliko drugačen pristop. Namesto igrišča je izbral otroški orkester, ki je igral med revijo. Veliko pozornosti je pritegnil tudi Margielin logotip na ustnicah manekenk, subtilen, a izrazito prepoznaven detajl. Barvna paleta je bila nevtralna, z osredotočenostjo na črno. Prevladovali so usnje, saten in brezhibno krojeni kosi. Glenn mojstrsko sledi Margielinim oblikovalskim kodom, zato je bila vsaka modna kombinacija popolnoma skladna z estetiko hiše. Plašči in tailoring so bili brezhibni, nekaj kosov pa je bilo izdelanih tudi iz jeansa, ki je dodal sodoben kontrast prefinjeni kolekciji.




Givenchy
Svojo drugo kolekcijo za Givenchy je Sarah Burton zasnovala okoli filozofije ženskega “power dressinga”, a tokrat brez pretiranih naramnic in brez osredotočanja na klasične kostime. Namesto tega je predstavila žensko, ki svojo moč izraža skozi lahkotnost in samozavest. Njena oblačila jo ne omejujejo, temveč poudarjajo njeno eleganco in prisotnost. Britanska oblikovalka je to dosegla s kombinacijo prefinjenih plaščev, elegantnih, a hkrati čutnih oblek ter drznih silhuet. Pri izboru materialov je posegla po tilu, mrežastih teksturah in usnju, s čimer je ustvarila uravnotežen spoj nežnosti in moči. Givenchy ženska je samozavestna, svobodna in popolnoma pomirjena s svojo kožo. Vittoria Ceretti je na pisti nosila body, okrašen z verigami, ki je spomnil na ikonični top iz Burtonine debitantske kolekcije, katerega je pred tem nosila tudi Jenna Ortega.




Alaïa
Tempo današnjega življenja je hiter – in moda mu zvesto sledi. Toda, kako pogosto si danes zares ogledamo modno revijo brez motenj? Da začutimo tkanino, obliko, emocijo? Kdaj vas je modna revija nazadnje ganila do solz? Prav to je uspelo Pietru Mulierju s kolekcijo Alaïa pomlad/poletje 2026, kjer je predstavil – oblačila, ki “jočejo”. Oder je prekrivala ogromna projekcija obrazov manekenk, ki so hkrati hodile po pisti, ustvarjajoč skoraj hipnotično vez med gledalcem in kreacijo. Sam performans in čustveno nabita atmosfera sta spodbudila občinstvo, da za trenutek odloži telefone in se popolnoma potopi v trenutek – v umetnost mode. Navdih za kolekcijo je Mulier črpal iz arhiva in DNK hiše Alaïa. Pa tudi iz svojega občudovanja silhuet iz 17. in 18. stoletja. Posebno pozornost so pritegnile drapirane obleke in skulpturalne torbice, ki so združile tradicijo in sodobnost. Ni dvoma, da bomo nekaj teh čutnih stvaritev kmalu videli tudi na rdeči preprogi.




Chloé
Chemena Kamali je v sezoni pomlad/poletje 2026 za znamko Chloé predstavila nekaj povsem nepričakovanega in drugačnega. Namesto značilnega romantičnega boho stila v nežnih tonih bež, rožnate in bele, je tokrat kolekcija odražala temnejšo barvno paleto in živahne cvetlične potiske. Chloé je seveda ostal zvest svoji prepoznavni ženstvenosti in romantičnosti. A Kamali jo je tokrat izrazila na močnejši, izrazitejši način. Usnjene jakne v temno rjavih odtenkih, prevlada zelene barve, satenasti materiali in vibrantni cvetni vzorci so bili v ospredju. Posebno pozornost pa je pritegnila rožnata šminka, ki jo že dolgo nismo videli na modni pisti. Nova kolekcija Chloé razkriva samosvojo, samozavestno in sodobno žensko. Le ta se ne boji izraziti svoje moči – ne da bi pri tem izgubila nežnost.




Victoria Beckham
Elegantne silhuete in brezčasna klasika so stalnica v kolekcijah Victorie Beckham, ne glede na sezono. Tokrat se je oblikovalka osredotočila na hlače z nizkim pasom, pernate detajle pri oblekah in topih, ter vnesla kanček več barvnosti v svoj prepoznavni minimalistični izraz. Naš vsakodnevni favorit so vpadljive jakne z visokim ovratnikom. Le te prihajajo v živahni modri in nežni bež različici. Victoria Beckham tudi tokrat ostaja sinonim za prečiščeno eleganco. Njeni kosi so šik, sodobni in brez napake, popolni za vsako priložnost.



Magda Butrym
Slavic chic ostaja osrednja inspiracija poljske oblikovalke Magde Butrym. Tokrat je njen prepoznavni motiv vrtnice, ki ga običajno vidimo na številnih oblačilih, zasijal kot končni detajl na velikih klobukih. Milje je zavzelo osrednje mesto v kolekciji, kar ni presenetljivo, saj je del DNK znamke, medtem ko so daljše najlonske obleke predstavljale novost. Posebno pozornost pa je pritegnil beauty trend: nekako “messy” pričeske modelk, ki so omilile glamuroznost oblek in dodale sproščen, sodoben pridih.



Foto: Launchmetrics/Spotlight