

Moda redko kdaj pomeni zgolj vprašanje oblike. Je ogledalo načina, kako razmišljamo o sebi, o telesu, o minljivosti. V tem smislu ne odraža le duha časa, temveč tudi njegove tišine – tisto, kar ostane neizrečeno. Simon Porte Jacquemus ustvarja prav na tem robu med intimnim in javnim, torba The Valérie pa ta odnos popelje do svoje najbolj osebne točke. Poimenovana po njegovi materi, torba ni sentimentalen poklon, temveč miselni akt – modni dodatek, ki osebno izgubo prevede v jezik dizajna.
Simon Porte Jacquemus nikoli ni skrival, da njegova moda temelji na osebni zgodbi. Mama Valérie je umrla, ko je imel komaj osemnajst let, a njena prisotnost še vedno prežema njegovo delo. Čuti se v tonih juga Francije, v preprostosti krojev, v mehkobi, ki zaznamuje njegove silhuete. Torba, ki nosi njeno ime, ni poklon v klasičnem pomenu besede … deluje kot most med preteklim in sedanjim, dokaz, da lahko dizajn govori brez hrupa, a z globino. Jacquemus ne skuša rekonstruirati spomina, temveč ga uteleša v materialnost.
Oblikovanje brez dramatizacije
Torba je izdelana v nevtralnih tonih in z uravnoteženimi proporcijami. Brez vidne teatralnosti, brez potrebe po pozornosti. Njen rahlo prepognjen oblik nakazuje gibanje, a hkrati zadržanost, kot bi se forma sama zadrževala pred odvečnim. V tem minimalizmu se skriva njena moč. Jacquemus že dolgo ne išče prepoznavnosti v ekstravaganci, temveč v natančnosti. Model The Valérie je jasen v izrazu, miren v vtisu. Magnetno zapiranje, diskreten reliefni logotip in mehki robovi jo spreminjajo v predmet, ki hkrati deluje kot modni dodatek in kot tiho pričevanje o notranjem ritmu.
Jacquemus že od nekdaj sodi med redke oblikovalce, ki znajo znotraj luksuznega sistema ohraniti osebni ton. Njegova estetika je preprosta, a nikoli prazna. Vedno vsebuje presežek pomena, ki se izmika komercialni logiki. Model The Valérie je prav to – prestiž brez razkazovanja, intimnost prelita v izdelek. V času, ko večina modnih hiš uspeh meri v ogledih in klikih, ta francoska znamka svoj ugled gradi na čustveni pristnosti.
Članek je prevzet s portala Journal.rs.
Foto: Jacquemus






