

Gumijaste japonke so trenutno najbolj priljubljen par čevljev in blagovna znamka Havaianas je na prestolu
Brazilija, leto 1962 in prvi par havaianas japonk je bil izdan. Nekoč obutev, ustvarjena zgolj iz praktičnih razlogov, danes pa pravi modni hit in nepogrešljiva izbira vseh modno ozaveščenih žensk in moških. Kako so japonke znamke havaianas postale tako zelo priljubljene in zakaj jih vsi nosijo? Kako je to povezano z estetiko Y2K in nostalgijo po preteklih časih? Na kakšen način jih stiliramo? Razkrivamo vse to (in še več).
Če bi imeli časovno kapsulo, ki bi nas odpeljala v zgodnja 2000-ta, bi videli samo dva para čevljev. Pozimi bi vsi nosili Ugg škornje, poleti pa havaianas japonke.
Ime znamke izhaja iz portugalščine, Havaianas pomeni “Havajci”, kar seveda vzbuja sproščen, tropski občutek. Že od začetka so prihajale v živahnih, veselih barvah, ki so pritegnile širšo množico. Čeprav so nastale že leta 1962, je pravi val priljubljenosti prišel v devetdesetih, ko se je znamka odločila za popolno prenovo. Poceni delovna obutev je postala šik modna izbira. Takrat so nastale tudi japonke v novih barvah, z vzorci, in sledile so limited edition kolekcije, ki so le še povečale zanimanje zanje.
Marketing je bil od samega začetka močna stran znamke havaianas. V oglasih je bil poudarek na brazilski in obalni kulturi – poletje v polnem sijaju. Kmalu so te japonke vzljubile številne slavne osebnosti, zato je vrhunec priljubljenosti prišel hitro, v zgodnjih 2000-ih.
Znamka se je takrat občutno razširila na ameriški in evropski trg, saj so si vsi želeli kanček Brazilije v svojem življenju. To se je kazalo tudi v novi tradiciji turistov – nakupu Havaianas japonk v Braziliji kot suvenir. Sproščen Y2K stil oblačenja je še dodatno populariziral te japonke, ki so se kombinirale s kavbojkami, krili, oblekami … prav z vsem.
Danes spet zavzemajo vrh trendov.
Že nekaj let jih povsod nosijo skandinavska dekleta (in tudi moški), to poletje pa je sledil pravi bum. Y2K nostalgija + obsedenost s skandinavskim stilom = jasna enačba. Japonke znamke Havaianas so spet na vrhu trendov. Znamka je pred kratkim predstavila sodelovanje z manekenko Gigi Hadid, kapsulna kolekcija pa je polna živahnih poletnih barv, navdihnjenih s petdesetimi leti prejšnjega stoletja. Aprila je znamka sodelovala tudi z velikanom ulične mode Zara (kolekcija se je dobesedno razprodala v trenutku). Prejšnjega junija pa je kolaboracija Dolce & Gabbana x Havaianas požela val navdušenja na družbenih omrežjih.
Ko seštejete vse te dejavnike, ni presenetljivo, da je Havaianas številka ena med japonkami. Nosimo jih natanko tako, kot so bile prvotno mišljene – ob živahnih, sproščenih opravah, čeprav je znano, da jih nosimo tudi v bolj elegantnih priložnostih. Živahnim barvam in udobju se pač ne moremo upreti.
Članek je prevzet s portala Journal.rs
Foto: Instagram (@emilisindlev / @vicmontanari / @roxxanaa / @ritamontezuma)