

Dobitnica oskarja in hči slavnega Francisa Forda Coppole, Sofia Coppola je režiserka, katere filme si vedno ogledamo večkrat. Znana je po estetskih zgodbah, ki so (večinoma) osredotočene na ženske in njihovo odraščanje. Njeno prepoznavno znamko vsekakor predstavljajo tudi prikazi velikih mest in osamljenosti v njih ter uporaba glasbe za ustvarjanje (pogosto melanholičnega) vzdušja. A Sofia ne bi bila to, kar je, če v njenih filmih ne bi bilo tistega ključnega – dobre zgodbe.
Pred dvema letoma je režiserka izdala knjigo Archive, v kateri se je ozrla na dosedanjo kariero in ponudila vpogled v ustvarjalni proces. Ker je Sofia Coppola pred kratkim praznovala 54. rojstni dan, se ozremo na njene najboljše stvaritve. Čas je za novi filmski maraton.
The Virgin Suicides (1999)
Režijski prvenec Sofie Coppole je zaznamoval tudi prvo od treh sodelovanj med Sofio in igralko Kirsten Dunst. Tesni sodelavki in prijateljici, Sofia in Kirsten, sta kot ustvarjeni druga za drugo (vsaj kar se filma tiče) ter ljubljenki kritikov. The Virgin Suicides, film o petih sestrah, ki odraščajo v verni družini v Detroitu v sedemdesetih, je čustvena in intrigantna pripoved. Zgodbo spremljamo skozi oči fantov iz soseske, ki jih, kljub temu da so zdaj odrasli, še vedno fascinirajo sestre Lisbon in njihova tragična usoda.
Lost in Translation (2003)
Verjetno najbolj znan film Sofie Coppole, Lost in Translation, je prvo sodelovanje med Sofio in Billom Murrayjem. Šteje se tudi za prelomno vlogo Scarlett Johansson. Postavljen v Tokio, film pripoveduje o dveh osamljenih tujcih, ki se po naključju srečata v oddaljenem mestu in razvijeta ganljivo (platonsko) vez. Zgodba je dovolj pritegnila Akademijo, da je bila nagrajena z oskarjem za najboljši izvirni scenarij. Bill Murray, ki je do takrat igral večinoma komične vloge, je s to dramsko vlogo navdušil kritike. Prvič (in do zdaj edinkrat) je bil tako leta 2003 nominiran za znameniti zlati kip.
Marie Antoinette (2006)
Prejemnik oskarja za najboljšo kostumografijo, Marie Antoinette, je anti-biografski film o istoimenski sloviti francoski kraljici. Ker so producenti dobili dovoljenje za snemanje v pravem domu Marie Antoinette, francoski palači Versailles, je scenografija v tem filmu naravnost čudovita. Žive, pastelne barve, ekstravagantne sladice, in vrhunska igra so le nekateri razlogi, zakaj se k temu filmu vedno znova vračamo.
On the Rocks (2020)
Pogosto neupravičeno spregledan film On the Rocks je pomenil novo sodelovanje med Sofio in Billom Murrayjem, ki sta že prej ustvarila kultni Lost in Translation. Film, postavljen v New York, spremlja mamo Lauro (Rashida Jones). Ko začne dvomiti v zvestobo svojega moža Deana (Marlon Wayans), detektivsko pomoč poišče pri očetu Felixu (Murray). Že tako zapleten odnos med hčerko in očetom postane še bolj napet, ko ugotovimo, da je Felix cinični plejboj s preveč prostega časa, ki Deana nikoli ni posebej maral.
Priscilla (2023)
Najbolj svež film Sofie Coppole je Priscilla. Sledi življenju najstnice Priscille Beaulieu in njeni turbulentni zvezi s kraljem rock’n’rolla, Elvisom Presleyjem. A Elvis, ki ga upodablja priznani Jacob Elordi, tukaj ni v ospredju, kot je bil v različici režiserja Baza Luhrmanna. Cailee Spaeny, ki igra Priscillo, je navdušila v tej vizualno čudoviti biografiji, ki temelji na spominih Priscille Elvis in jaz.
Članek je prevzet s portala Journal.rs
Foto: IMDb