Slovenska ustvarjalnost pod zvezdami Cannesa: Dve zgodbi, dva filma
Slovenska ustvarjalnost pod zvezdami Cannesa: Dve zgodbi, dva filma

Slovenska ustvarjalnost pod zvezdami
Cannesa: Dve zgodbi, dva filma

Maj v Cannesu že tradicionalno diši po filmski umetnosti in ustvarjalnosti. Tokratni, 78. po vrsti, mednarodni filmski festival, ki poteka od 13. do 24. maja, bo zaznamovan tudi s slovenskim podpisom. S svojo svežo ustvarjalno energijo ga bosta obogatila dva pomembna slovenska projekta, ki vsak na svoj način vstopata v prestižni svet mednarodnega filma.

Slovenska filma se predstavita v Cannesu

“Ether” mlade režiserke Vide Skerk

V program La Cinéf, namenjen mlajšim filmskim glasovom sveta, se je letos uvrstila režiserka Vida Skerk s filmom Ether. Njen 15-minutni kratki film se bo predstavil 22. maja v Buñuelovi dvorani, kjer bo skupaj s petnajstimi drugimi deli v središču pozornosti.

Ether odpira subtilno, a neprizanesljivo temo sodobnih odnosov med mladimi. V središču zgodbe sta par, katerega na videz idiličen oddih v naravi razkrije neprijetne resnice o dinamiki moči, privolitvi in manipulaciji. Film, ki ga je Vida posnela v štirih oktobrskih dneh v Buckinghamshiru, z izostreno tankočutnostjo raziskuje, kako se patriarhalni vzorci, čeprav prikriti, še vedno pritajeno plazijo v sodobne ljubezenske zveze.

Režiserka, ki deluje med Londonom in Zagrebom, pravi, da jo je v scenariju, ki ga podpisuje Niky Pasolini, najbolj pritegnila subtilnost, s katero razpira vprašanja patriarhalnih vzorcev v sodobnih odnosih. Kot pravi, je v tem dialogu med preteklimi vzorci in današnjim vsakdanom videla močan ustvarjalni potencial.

Več kot le študentski film

Režiserka, ki ustvarja med Londonom in Zagrebom, se posebej veseli, da bo lahko na cannsko rdečo preprogo ponesla tudi delček slovenske identitete, ki ji daje pogum in ustvarjalni naboj. Ob tem izpostavlja pomembnost povezovanja z ustvarjalci iz različnih kulturnih okolij, saj to po njenem mnenju bogati vsako pripoved in razširja obzorja prihodnjih projektov.

Vida Skerk je doma iz Trsta, odraščala je v večjezičnem okolju, kar močno zaznamuje tudi njen umetniški jezik. Njeni filmi pogosto odsevajo preplet identitet, pripadnosti in intimnih vprašanj, s katerimi nagovarja gledalca na osebni in univerzalni ravni.

 

Slovenska uspešnica “Belo se pere na devetdeset” na filmskem traku

Drugi slovenski projekt, ki bo prisoten na filmski tržnici v Cannesu, pa je celovečerni film Belo se pere na devetdeset, režiserja Marka Naberšnika. Gre za ekranizacijo priljubljenega romana Bronje Žakelj, ki se ga bodo spomnili mnogi slovenski bralci. Tokrat bo filmska priredba prvič predstavljena mednarodnim producentom in distributerjem, projekcija pa bo potekala 20. maja.

Gre za pripoved, ki se skozi otroške oči dotika izgube, žalovanja in odraščanja v času, ko je bil vsak televizijski ekran še črno-bel, a so čustva živela v najbolj intenzivnih barvah. Ob izvrstni igralski zasedbi, v kateri so tudi Anica Dobra, Jurij Zrnec in Tjaša Železnik, film obljublja ganljivo in obenem igrivo zgodbo, v kateri se bodo prepoznali tako mladi kot starejši gledalci.

Film je nastal kot široka regionalna koprodukcija, pri kateri sodelujejo produkcijske hiše iz šestih držav, vključno s Srbijo, Hrvaško, Severno Makedonijo, Italijo in Črno Goro. Ob podpori številnih evropskih filmskih skladov in televizijskih postaj projekt odpira vrata slovenskemu filmu na širok evropski oder.

Foto: NTFS

Naloži več
Zapri