V Ljubljani si bo mogoče ogledati razstavo enega najvplivnejših sodobnih slovenskih oblikovalcev
V Ljubljani si bo mogoče ogledati razstavo enega najvplivnejših sodobnih slovenskih oblikovalcev

V Ljubljani si bo mogoče ogledati razstavo enega najvplivnejših sodobnih slovenskih oblikovalcev

Na Ljubljanskem gradu se 4. julija 2025 odpira razstava Tomato Košir: Vizualni komentar, ki bo obiskovalce izzivala in navdihovala vse do 31. avgusta 2025. Tomato Košir, eden najbolj prepoznavnih glasov sodobnega slovenskega grafičnega oblikovanja, nas bo tokrat popeljal v svet, kjer vizualni jezik ni le forma – je stališče.

Razstava predstavlja izbrana dela – od kulturnih plakatov do kompleksnih projektov – in avtorjev komentar nanje. Vsako delo posebej je pričevanje o moči vizualnega jezika pri oblikovanju stališč in odpiranju prostora za razmislek.

Razstava Tomato Košir: Vizualni komentar ni zgolj pregled izjemne kariere – je povabilo k mislečemu pogledu na svet okoli nas. Če verjamete, da dizajn lahko spreminja zavest, je ta razstava za vas.

razstava Vizualni komentar-Tomato Košir
Celostna grafična podoba Ministrstva za kulturo RS
razstava Vizualni komentar-Tomato Košir
46. Jazz Festival Ljubljana, plakat
razstava Vizualni komentar-Tomato Košir
Eno smo, plakat

Kdo je Tomato Košir?

Tomato Košir je ena osrednjih osebnosti slovenskega grafičnega oblikovanja ter avtor z izjemno močjo vizualnega izraza in zavedanjem odgovornosti, ki jo nosi do družbe. Njegov obsežen opus zajema širok spekter oblikovalskih praks: od plakatov, celostnih podob, publikacij, avtorskih črkovnih vrst, naslovnic časopisov, pa vse do subtilnih tipografskih intervencij, s katerimi pogosto komentira aktualna dogajanja. Njegove rešitve niso zgolj lepe – so premišljene, kritične, včasih neprijetne, a vedno natančne.

Za Tomata Koširja je oblikovanje več kot estetska vaja – je oblika razmišljanja. Njegove tipografije imajo značaj, njegovi plakati so politični in poetični hkrati, njegove naslovnice časopisov pa delujejo kot vizualni eseji, ki govorijo več kot tisoč besed.

Diplomiral je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer danes tudi občasno predava. V njegovo prakso je vtkana načelna pozicija: grafično oblikovanje mora biti intelektualno pošteno, estetsko odgovorno in družbeno relevantno. Njegov jezik je avtorski, a nikoli samovšečen – vedno služi sporočilu.

Prepoznavnost doma in po svetu

Za svoje delo je oblikovalec Tomato Košir prejel številna priznanja doma in v tujini. Med najvidnejšimi so: nagrada Prešernovega sklada za izjemne dosežke na področju grafičnega oblikovanja, ter nagrade Type Directors Cluba New York, Art Directors Cluba New York, Red Dot, D & AD, Communication Arts in velika Brumnova nagrada. Nagrade  potrjujejo njegov prispevek k razvoju vizualne kulture in strokovne angažiranosti, ki presegajo okvire oblikovalske stroke.

Njegovi projekti so redno predstavljeni na pomembnih domačih in mednarodnih razstavah ter vključeni v zbirke uglednih institucij.

razstava Vizualni komentar-Tomato Košir
Doba besa: Ultimativni vodnik o jezi, naslovnica (The Guardian)
razstava Vizualni komentar-Tomato Košir
Politico, naslovnica
razstava Vizualni komentar-Tomato Košir
Gaza - madež, ki bo ostal (Dnevnik)

Tomato Košir: Vizualni komentar

Ljubljanski grad, 4. julij – 31. avgust 2025

Razstava Vizualni komentar predstavlja izbrana dela Tomato Koširja, ki segajo od kulturnih plakatov in knjižnih naslovnic do celostnih podob in družbeno angažiranih projektov. Vsako delo nosi svojo zgodbo in hkrati reflektira širši kontekst – političen, družben, kulturni.

V Palaciju in Stanovski dvorani Ljubljanskega gradu se razgrinja grafično pripovedovanje, ki ne želi biti tiho. Koširjeva razstava ne nagovarja samo oči, temveč predvsem um in vest. Dela postavljajo vprašanja, spodbijajo samoumevnosti in ponujajo alternativne poglede na svet.

Koširjevo oblikovanje ni nikoli dekoracija – je stališče. Njegovi vizualni komentarji razkrivajo, da je grafični jezik lahko upor, razmislek, poziv k spremembi. V času, ko je komunikacija pogosto poenostavljena, Košir gradi kompleksne, večplastne in inteligentne vizualne pripovedi.

Razstava je tako priložnost, da oblikovanje vidimo kot kulturno gesto in intelektualni komentar.

Naloži več
Zapri