Intervju: Zakaj bi morali poznati eno najuspešnejših trajnostnih modnih znamk pri nas
Intervju: Zakaj bi morali poznati eno najuspešnejših trajnostnih modnih znamk pri nas

Intervju: Zakaj bi morali poznati eno najuspešnejših trajnostnih modnih znamk pri nas

Na našem malem modnem tržišču je bila znamka Viva’s ena prvih, ki se je uprla potrošniško naravnanim konceptom ter stopila na pot trajnosti, ko je bila ta ideologija še povsem v povojih. Njena ustanoviteljica Živa Ferlež ponosno pove, da bodo prihodnje leto praznovali 10. obletnico delovanja, kar nedvomno ni zanemarljivo. Uspeh pripisuje prav konceptu, ki največji pomen daje kakovosti. Ta potem poskrbi za to, da so Viva’s torbe pravzaprav večne. Skupaj s skrbno izbranimi materiali ter minimalističnimi oblikami so torbice dobra naložba in alternativa hitrim trendom.

Več o tem, zakaj je Viva’s ena najuspešnejših zgodb sodobne modne industrije pri nas, nam je zaupala kar sama lastnica podjetja in ambasadorka počasnega načina življenja Živa Ferlež.

vivas-project-ziva-javersek
  • Znamka ima za seboj že kar lepo zgodovino, bila je med prvimi pri nas, ki se je posluževala trajnostnega koncepta. Kaj je tisto, kar je zaslužno, da se znamka ne samo obdrži na (našem) tržišču ampak se tudi konstantno razvija?

Res je, drugo leto bo 10. obletnica! Pri Viva’s je ključno to, da so torbe res brezčasne, klasični in minimalistični modeli, ki se jih uporabnice ne morejo naveličati. Ostajamo zvesti našim temeljnim vrednotam trajnosti in kakovosti. Trajnostni koncept ni le marketinški trik, ampak je preprosto tudi moj način življenja in poslovanja. Trajnost se odraža ne le v izbiri materialov in procesov, ampak tudi v visoki ravni kakovosti in estetike Viva’s izdelkov.

Poleg tega pa verjamem v zaupanje našim strankam. Redno se posvetujem z njimi, saj si želim razumeti njihove potrebe, želje in pomisleke v zvezi z našimi izdelki in trajnostnimi praksami. To nam omogoča, da se prilagajamo pričakovanjem ter tako ostajamo relevantni na trgu.

Pomemben del uspeha je tudi naša sposobnost ustvarjanja zgodbe in povezovanja s ciljno skupino. S konstantnim delom in doslednim komuniciranjem naših vrednot lahko ustvarimo močno vez med znamko in potrošniki, kar pa pripomore k dolgoročni rasti in prepoznavnosti. Viva’s ne obstaja le zaradi prodaje izdelkov, ampak je tudi del gibanja za trajnostno prihodnost, kar daje našim strankam občutek pripadnosti.

  • Danes smo zahvaljujoč vedno višji zavesti tako kupcev kot ustvarjalcev priča velikemu vzponu tako trajnostnih kot fair trade, veganskih in drugih ekološko prijaznejših modnih izdelkov. Kaj bi rekli, da je tisti faktor, ki torbice Viva’s loči od ostale ponudbe?

Težko rečem, mislim, da si vsak izbira znamke oziroma izdelke, ki ga prepričajo s svojim načinom komunikacije in s svojo vizualno identiteto. Mi vztrajamo pri svoji poti, ne obračamo se za trendi, ampak je ponudba stalna, trajna in kljub temu se stranke vračajo, velik odstotek je takšnih, ki imajo vsaj 2, če ne več torbic. Prav tako nimamo popustov, saj ne želimo slediti trendu hitre mode in ustvarjanju vedno novih izdelkov ter razprodajanju »starih«. Morda je tudi to tisto, kar uporabnice pritegne.

  • Ko govorimo o torbicah definitivno veliko vlogo odigrajo sami materiali. Zakaj ste zanje izbrali rastlinsko strojeno usnje?

Res je, material ima glavno vlogo, saj je od njega odvisen izgled celote. Večina torbic je narejenih iz rastlinsko strojenega usnja, nekaj pa tudi iz »navadnega«. Stranke so različne, nekateri imajo raje, da je usnje vedno isto, se ne spreminja in poškoduje, druge imajo raje, da se na usnju z leti pokaže njegova patina. V vsakem primeru, ne glede na način strojenja, pa za svoje izdelke izbiram samo najbolj kakovostno (top grain) usnje. To pomeni, da je površina usnja čim manj obdelana, kar še vedno ohranja njegov naravni videz.

Glavne prednosti rastlinskega strojenja so, da se ne uporablja okolju škodljivih kemikalij, ampak naravne tanine (les, lubje, …). Takšno usnje je videti naravno, ima prijeten vonj, možno je opaziti rahle nepravilnosti in s časom takšno usnje pridobi značilno patino, ki izdelku daje karakter.

  • Kaj poleg materialov in samega dizajna še zaznamuje VIVA`S torbice, da jih uvrščamo med kose visokokakovostne in brezčasne elegance, v katere je vredno vlagati?

Gre za majhno, etično in pravično podjetje, kjer so čisto vsi členi v proizvodni verigi korektno in pravično plačani za svoje delo. S poslovnimi partnerji imamo spletene dolgoročne, prijateljske vezi, kjer ne poslujemo pod nobenimi, ne finančnimi in ne časovnimi pritiski. Enako velja tudi za druge partnerje, s katerimi sodelujemo. Viva’s ohranja in spodbuja slow fashion princip, kjer ni prehitevanja s trendi, akcijami in popusti.

  • Viva’s ima nedvomno velik krog privrženk (in privržencev?). Bi lahko z nami delili kakšno zgodbo povezano z vašimi izdelki, ki se vam je še posebej usedla v srce?

Veliko je takšnih zgodb. In ravno to je tisto, kar me vedno znova žene naprej in mi daje zagon, da nadaljujem v zastavljenem ritmu in smeri. Zanimivo je, ko ravno omenjaš tudi pripadnike moškega spola, da je veliko kupcev tudi moških, ki torbico kupijo svojim boljšim polovicam.

Zgodba, ki bi jo želela posebej izpostaviti pa je dobrodelni projekt, sodelovanja z Europa Donno, ker smo ravno dorekle, da sodelovanje to pomlad obnovimo. Leta 2020 smo naredili značilni  Viva’s Tote Bag v roza barvi in s tem povezano kampanjo za ozaveščanje o raku dojk, ves izkupiček pa je bil doniran društvu Europa Donna. Serija roza torbic je bila omejena in ker je marsikatera stranka zamudila svojo priložnost in vedno znova povprašujejo po njej, smo sklenili ozaveščevalno kampanjo letos ponoviti in to ne oktobra, ampak že spomladi, saj je to problematika, o kateri je potrebno ozaveščati več kot samo en mesec na leto.

  • Pravkar ste posodobili kolekcijo in lansirali svežo kampanjo – kako bi jo predstavili stranki, ki prvič sliši za torbice Viva’s?

Viva’s je sinonim za brezčasne usnjene torbice, ustvarjene s ciljem, da torbica potuje skozi generacije. Spodbujanje trajnostne in etične mode, za tiste, ki jim ni vseeno, koga in kaj podpirajo s svojimi nakupnimi odločitvami.

  • Čez 10 let bo Viva’s …

Ohranila svojo trdno vizijo in še naprej ustvarjala v celoti v sožitju z naravo in skrbjo za okolje in sočloveka.

torbice Viva's project

Več o torbah Viva’s najdete na njihovi spletni strani www.vivasproject.com.

Foto: Instagram (@vivasproject)

Zapri