

Ročno pletene obleke in brezčasni kroji – spoznajte znamko, ki prisega na obrtništvo in se postavlja ob bok Magdi Butrym
V času, ko hitra moda še vedno prevladuje na prodajnih policah, obstajajo znamke, ki stavijo na nasprotno filozofijo – premišljenost, mojstrstvo in trajnost. Ena takšnih je Karen Arcanjo, modna znamka, ki svojo zgodbo piše s počasnim tempom, a z veliko natančnostjo in pogumom. Ustanovljena je bila leta 2021, sredi pandemije, v majhnem poljskem mestu Orneta. A čeprav prihaja iz skromnega okolja, ima globalno vizijo in izrazito estetsko držo. Znamka, ki prisega na brezčasnost, ročno izdelavo in lokalno sodelovanje, dokazuje, da ima lahko vsak kos oblačila tudi nekaj več – dušo.


Karen Arcanjo, ustvarjalka in srce znamke, je svojo vizijo začela uresničevati v manjšem poljskem mestu Orneta. V svetu mode je hitro pritegnila pozornost s poudarkom na ročni izdelavi, brezkompromisni kakovosti in poklonu obrtništvu. Vsak kos oblačila nastaja v sodelovanju z lokalnimi šiviljami, usnjarji in pleteninarkami, ki tkanini vdihnejo dušo.
Klasika, ki diha sodobnost
V središču znamke Karen Arcanjo so oblikovalski principi, ki ne sledijo modnim muham, ampak gradijo na brezčasnosti. Njeni kosi prepoznamo po uravnoteženih oblikah, drznih linijah in precizno krojenih silhuetah. Oblačila niso le estetsko dovršena, ampak tudi funkcionalna in izjemno nosljiva, ustvarjena, da trajajo.
Oblikovalka razume žensko telo in zna materiale elegantno razporediti tako, da oblačilo ne le oblači, ampak tudi opolnomoči. V vsaki kolekciji preplete elemente klasičnega krojenja z rokodelskimi tehnikami, kar oblačilom daje unikaten značaj in prepoznavno držo.


Ročna izdelava kot podpis znamke
Vsak kos je rezultat ročnega dela, to je temelj znamke. Karen Arcanjo sodeluje z neodvisnimi obrtniki po vsej Poljski: šiviljami, krznarji, usnjarji in pletiljami. Prav zaradi tega imajo vsi njihovi izdelki nekaj skupnega – dušo, ki jo oblačilo dobi skozi človeški dotik.
Znamka ne verjame v anonimno proizvodnjo. V ozadju vsakega projekta so obrazi, roke in zgodbe. Umetnost, spretnosti in tradicija so tisti elementi, ki vsakemu izdelku dajejo globino. Gre za spoštovanje izkušenj in znanja, ki se prenašajo iz roda v rod.
Estetika in trajnost v istem šivu
Pri Karen Arcanjo trajnost ni le trend. Je temelj. Znamka se odpoveduje masovni proizvodnji in se raje osredotoča na trajnostno ustvarjanje z uporabo odvečnih materialov iz drugih tovarn (deadstock), minimaliziranjem odpadkov in etičnimi delovnimi pogoji.
Ena njihovih posebnosti je pletenje kosov direktno v končno obliko, kar pomeni, da med nastajanjem ne nastane prav nič odpadnega materiala. Tudi neprodane kose predelajo v nove modele, ustvarjalnost se tu nikoli ne konča. Takšna praksa ni le okoljsko odgovorna, temveč tudi izjemno inovativna. S tem pristopom ustvarjajo oblačila, ki niso sezonska, ampak dolgotrajna. Njihova lepota je brezčasna, izdelava pa spoštuje tako okolje kot človeka.


Znamka ne ustvarja zgolj oblačil, temveč gradi povezavo med ustvarjalcem, nosilcem in občutkom, ki ga kos vzbudi. Pri tem so v ospredju osebnost, samozavest in moč ženske, ki nosi njihove kose. Kolekcije odsevajo žensko, ki je manj zapeljiva, a bolj surova in neposredna. Močno nasprotje trendovski ženstvenosti, ki pogosto pozablja na notranjo moč.
Znamka svojo identiteto gradi tudi na pripovedi. Vsak kos ima svojo zgodbo: od izbire materiala, preko rok izdelovalca, do zadnjega detajla. Gre za dialog med ustvarjalcem, oblačilom in tistim, ki ga nosi. Tako oblačilo ni več zgolj vizualni objekt, ampak tudi čustvena izjava.
To se odraža tudi v aktualni kolekciji. Med glavnimi modeli za sezono pomlad/poletje izstopata midi obleka Leoni, narejena iz finega bombažnega batista, z nežnim gubanim detajlom spredaj. Elegantna in lahkotna, kot nalašč za poletne dni. In ročno pletena obleka Tori, ustvarjena iz mešanice alpake in svile. Z odprtim hrbtom in prosojno teksturo poudarja krhkost in drznost hkrati.
Čeprav je znamka mlada, že danes nastopa na velikem odru. Kose Karen Arcanjo so predstavili v medijih, kot so Vogue, Elle in Jane the Grey Attic. Pred kratkim so lansirali svojo kolekcijo na prestižnih platformah Moda Operandi in FWRD, pogovori s Printemps in MyTheresa pa so že v teku.
Ta uspeh ni presenečenje. Znamka ponuja prepričljivo alternativo trenutni modni krajini: ni hiperženstvena, temveč bolj suverena, surova, z močnim karakterjem. Njena ženska ne sledi, temveč ustvarja.
Foto: Instagram @karenarcanjo.official